Uw woning verkopen - onze aanpak
1. Het kennismakingsgesprek
We komen bij u thuis en hebben een geheel vrijblijvend gesprek waar we onze diensten voorstellen en elkaar beter leren kennen. Tijdens dit gesprek willen we vooral naar u luisteren, u bent dus vooral aan het woord. We brengen uw persoonlijke situatie, verwachtingen en verzuchtingen in kaart om u zo een gepersonaliseerde service te kunnen voorstellen. Pas na dit kennismakingsgesprek gaan we over tot het maken van een schatting van uw woning.
3. Partnerschapsovereenkomst
Wanneer de waardebepaling is afgerond communiceren we deze naar u, tegelijkertijd krijgt u een partnerschapsvoorstel in de bus. We zien het verkoopproces echt als een partnerschap en niet alleen als een zakelijke relatie. Alleen door een positieve samenwerking tussen eigenaar en makelaar komen we immers tot het beste resultaat.
U krijgt na ontvangst van ons partnerschapsvoorstel enkele dagen bedenktijd, zonder dat we u onder druk zullen zetten om snel een beslissing te nemen.
5. Marketing
Na het ontvangen van de wettelijk verplichte informatie wordt uw woning via verschillende verkoopkanalen op de markt geplaatst. We maken hier gebruik van verschillende digitale kanalen en afhankelijk van de specifieke context van uw pand ook in de lokale media.
Op gezette momenten bezorgen we u feedback over de resultaten van de marketing campagne. Het aantal bereikte personen, het aantal mensen die de advertentie op onze website hebben gezien, enz.
7. Het bod
De prijsonderhandelingen gebeuren steeds via de makelaar zodat we steeds de beste onderhandelingspositie kunnen innemen.
Geïnteresseerden krijgen na hun bezoek een bod formulier mee, zei vullen dit in en bezorgen ons deze ingevuld terug. Vastgoed Pelgrims & Partners zal vervolgens met u contact opnemen om het bod voor te stellen en u te adviseren over de te nemen beslissing.
U kan een tegenbod doen of u kan het bod onmiddellijk weigeren zonder een tegenbod te doen. Zoals reeds gezegd zullen de onderhandelingen gebeuren door ons om een voor u zo positief mogelijk resultaat te bereiken.
2. Waardebepaling van uw woning
Nog voor we bij u aan de deur staan hebben we al gewerkt! We hebben ons daags voor de afspraak immers al voorbereid. Via verschillende informatiebronnen hebben we reeds gekeken wat de verkoopprijzen zijn van gelijkaardige woningen in de buurt en brengen het aanbod van publieke diensten in kaart. Deze bepalen mee de verkoopwaarde van uw woning.
Na het kennismakingsgesprek toont u ons uw woning, u bezorgt ons plannen of wij meten de woning op, tevens nemen we foto's, maar alleen om toe te voegen aan het dossier. Wij laten immers steeds een professionele fotograaf komen om uw woning op een optimale manier in beeld te brengen.
4. De papierwinkel
Nadat we uw akkoord ontvangen hebben, komen we nog even samen om af te stemmen over enkele praktische punten en starten we de administratieve mallemolen op. We vragen alle wettelijk verplichte attesten en documenten op bij de verschillende instanties. U bezorgt ons de eigendomsakte, mocht u die nog vinden, en anders vragen we die op bij uw notaris. We maken een afspraak voor EPC-onderzoek en elektriciteitscontrole en we sturen een professionele fotograaf. Tevens geven we u wat housestylingadvies zodat we de potentiële kopers wat argumenten afnemen om de prijs naar beneden te onderhandelen.
6. De bezoeken
Samen spreken we af wanneer huisbezoeken zullen doorgaan. We pogen steeds om enkele bezoeken samen te bundelen op een vast moment zodat u uw huis niet constant in een opgeruimde staat moet houden. Tevens creëert het bundelen van bezoeken de perceptie dat er veel interesse is zodat potentiële kopers geneigd zijn sneller een aankoopbeslissing te nemen tegen een hogere prijs.
8. De compromis
Eens er een akkoord is over het bod en deze tegengetekend wordt door u als eigenaar zullen wij een compromis opstellen, deze wordt voorgelegd aan de notarissen die koper en verkoper gekozen hebben.
Nadat de eventuele opmerkingen van de notaris verwerkt werden, komen de makelaar, koper en verkoper samen om de compromis te ondertekenen. De getekende compromis wordt verstuurd naar de notarissen en binnen de vier maanden wordt de akte bij de notaris verleden.
Wat indien de woning niet verkocht
raakt?
In het onwaarschijnlijke geval dat de woning niet mocht verkocht raken binnen de contractueel overeengekomen periode kan u steeds beslissen het contract niet meer te verlengen en bent u ons geen makelaarscommissie verschuldigd.